Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  7 / 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 7 / 16 Previous Page
Page Background

ח ו ב ר ת מ י ד ע

ש י ר ו ת פ ס י כ ו ל ו ג י מש ל י ם -

7

אבחון פסיכו דיאגנוסטי (קליני)

אבחון כוללני המשלב הערכת תפקודו השכלי של הילד ואבחון קליני מעמיק בתחום הרגשי (כולל

מבחן רורשך).

האבחון נעשה על ידי פסיכולוגיות קליניות ומוכר במשרד החינוך והבריאות.

אבחון פסיכיאטרי (ילדים ונוער)

אבחון פסיכיאטרי קליני עם המלצות על דרכי טיפול (טיפול תרופתי, מסגרות לימודיות, טיפול רגשי).

האבחון מתבצע על ידי פסיכיאטרית מומחית ומוכר במשרד החינוך והבריאות.

אבחון מבוגרים

פעמים רבות, המבוגר הסובל מלקות למידה, קשיי קשב וריכוז או מקושי רגשי איננו מודע לכך.

שנים רבות מלוות אותו תפיסות ו”אבחנות” שונות לגבי עצמו, “אני עצלן, בלגניסט, איטי” ועוד. לקות

למידה או הפרעת קשב וריכוז, אם קיימת, איננה נעלמת עם הגיל, אלא מקבלת צורה וביטוי שונה

עם השנים ומלווה את האדם לאורך חייו. אבחון למבוגרים מיועד לבני 81 ומעלה, לסטודנטים הנתקלים

בקשיים וזקוקים להקלות בבחינותיהם באוניברסיטה, או להורים, שבעקבות אבחוני ילדיהם מפתחים

מודעות לבעייתם שלהם.

מתי יש לבצע אבחון?

כאשר מבחינים, לאורך זמן, בקשיים רגשיים, התנהגותיים או בקשיי תפקוד

משמעותיים הבאים לידי ביטוי בביצוע לא יעיל של אחת או יותר מהמשימות הבאות:

זיכרון

ביצוע חישובים חשבוניים

הבעה בעל פה

כתיבה

קריאה

סיום משימות ועוד

ארגון

התמדה