Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  11 / 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 11 / 16 Previous Page
Page Background

ח ו ב ר ת מ י ד ע

ש י ר ו ת פ ס י כ ו ל ו ג י מש ל י ם -

11

חדש בשפ”מ

“אני עולה לכיתה א..... גם הבן/ הבת שלי”

סדנא להורי ילדים העולים לכיתה א’

מהניסיון בשטח אנו רואים את החשיבות הרבה ואת השפעתו של ההורה בכניסה לכיתה א'. לכן

אנו מציעים סדנא שתאפשר להורה להכיר ולדעת מה מצופה מהילד, מה מצופה ממנו כהורה.

נתייחס גם לדאגה לצד השמחה וההתרגשות לקראת המעבר הן אצל הילד והן אצל ההורה.

חשיבות רבה יש גם לידע על המערכת הבית-ספרית כדי להצליח ליצור קשר הורה-מורה פורה

וחיובי.

מסגרת הסדנא

יתקיימו 5 מפגשים במשך שעה וחצי כל מפגש, בתדירות של פגישה בשבוע.

המנחה

– פסיכולוגית חינוכית מתמחה, בעלת ניסיון רב בטיפול בילדים ובהדרכת הורים.

אירן אמסלם

טיפול קבוצתי לשיפור כישורים חברתיים

חלק מהילדים נתקלים בקושי להשתלב חברתית. חלקם מתקשים ליצור את הקשר הראשוני,

חלקם מתקשים לשמור על הקשר. הסיבות לכך הינן מגוונות כמעט כמספר הילדים. הטיפול

בנושא זה נמצא יעיל במיוחד כשהוא מתרחש בתהליך קבוצתי.

בקבוצה המטפל נחשף באופן ישיר ומידי לקושי של הילד ויכול להתייחס לכך ולתווך את

הסיטואציה לילד.

בקבוצה יוכל הילד להתנסות במיומנויות חדשות ולחוות

סביבה יחסית מבוקרת ומוגנת. לא פחות חשובה היא

תרומת הילדים האחרים במשוביהם ובתגובותיהם כלפי

הילד. תגובות שהינן בד"כ אוטנטיות, טבעיות וספונטניות.

לעיתים קרובות תגובות אלה חשובות לילד אף יותר

מהתייחסותו של המבוגר.

מסגרת הסדנא

יתקיימו 21-01 מפגשים, כל מפגש יימשך שעה, בתדירות

של פעם בשבוע.

המנחה

– מטפלת באומנות, בעלת ניסיון רב בהנחיית

נושי יפה

קבוצות בנושא זה.