Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  6 / 16 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 6 / 16 Previous Page
Page Background

6

שפ”מ

שירותפסיכולוגי משלים

אבחונים לכל הגילאים המוכרים על ידי משרד החינוך

אבחון פסיכולוגי (ילדים, מתבגרים)

אבחון שמטרתו היא הערכת תפקודו של הילד, תוך התייחסות להיבט השכלי והרגשי. בתחום השכלי

) עם התייחסות לקשיים בתחומים שונים.

IQ(

נעשית הערכה של היכולת של הילד

בתחום הרגשי נעשית הערכה של כוחות הילד, יכולת התמודדות עם קשיים והדימוי העצמי תוך התייחסות

למקומו וליחסים במשפחה.

האבחון מתבצע על ידי פסיכולוגים ומוכר על ידי משרד החינוך.

אבחון דידקטי (ילדים, מתבגרים)

מטרתו לבחון קיומן של לקויות למידה, להעריך את מאפייני הלמידה של הילד ומוקדי הכוח שלו בתהליך

הלמידה ולהתוות דרכי טיפול מתאימות.

האבחון נעשה על ידי מאבחנות דידקטיות מוסמכות ומוכר על ידי משרד החינוך.

אבחון פסיכו דידקטי (ילדים, מתבגרים ומבוגרים)

אבחון כוללני המשלב את התחום הפסיכולוגי והדידקטי.

האבחון כולל הערכת היכולת השכלית של הילד תוך התייחסות למימדים הרגשיים ומספק תמונה

אטרקטיבית ביחס ליכולותיו.

האבחון מתבצע על ידי פסיכולוגים ומוכר על ידי משרד החינוך לצורך התאמות בבחינות בכל הרמות

והמסגרות (בנוסף להתאמות לבגרויות).

אבחון מוכנות והקפצה (הגיל הרך)

האבחון מיועד לילדים בגילאי טרום חובה, שהומלץ להקפיצם לכיתה א’. האבחון ממפה את תחומי

הקושי והחוזק של הילד הצעיר ומעריך את המסוגלות הרגשית שלו להתמודד עם מעבר למסגרת

תובענית יותר, תוך התייחסות לתפקודו במסגרת הגן והמשפחה. האבחון נעשה על ידי פסיכולוגים

ומוכר על ידי משרד החינוך והעירייה.

אבחון