6
שלו רב,
ריקנות - מצב של דבר
ב.
זמ פנוי
א.
הלשונאי אב שוש מגדיר את המושג פנאי בשני כיווני .
שהוא פנוי וריק. כיו , בשפה המדוברת, אנו משתמשי בעיקר במוב הראשו . אלא, שתמיד
קיי חשששהזמ הפנוי יהפו לריק מתוכ , לאויב. עלינו, בעלי הזמ הפנוי, מוטלת החובה לדאוג
לניהולו של זמננו.
הצלחת המשימה מותנית ברמת השליטה שלנו בזמ . השאלה החשובה העולה מכ היא, אי
נחלק את הפנאי שלנו כ שבסופו של יו נוכל להגיד לעצמנו, "היו היה לי יו מוצלח".
מה ה , א כ , הקריטריוני להגדרת ההצלחה שלנו בניהולו של הפנאי? ברור כי קריטריוני
אלו הינ אישיי ופרטיי . לדוגמא: יש הרואי בספורט חלק מתרבות הפנאי שלה , אחרי
מתייחסי לספורט כאל חובה ויש שלא מקצי זמ לפעילות גופנית. דוגמא נוספת: ישנ אנשי
ואילו אחרי מחשיבי מאד את הזמ
doing
שיו מוצלח בשביל הוא לפעול בלי סו , לעסוק ב-
אלו אינ מפחדי מהפנאי "הריק".
.being
הרוחני ורוצי להיות
ביהדות, וכ ג אצל עמי המזרח, מאמני את האד להתחבר אל עצמו ללא כל רעש, להקשיב
לעצמו ולעצור לרגע את שט החיי .
לשאלתי המרכזית, בדבר הקריטריוני הנכוני להגדרת הפנאי, אי תשובה חד משמעית וכנראה,
ההליכה בשביל הזהב תעזור לנו למקס את ההנאה מפעילויות אלה.
.
doing
וג ל-
being
בחוברת המוגשת לכ בזאת, הצעות מגוונות על מנת לפנות זמ איכות ל-
אורי זמיר, אתי סולרסקי, יהודית קופיטו,
תודה לצוות המסור, המקצועי והפעיל של הקתדרה:
רונית תומר ש ושמעו אלימל .
דבר מנהלת הרשות להשכלה ודעת
שנה טובה לכולנו,
רחל לוי
מנהלת הרשות להשכלה ודעת
הגישה הכללית שלי היא ליהנות מכל דקה של כל יו .
שוני לעול , לא עושה שו דבר ע הרגשה שאני חייבת
)עובד ע פ ריצ רד ברנסו (