Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  6 / 80 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 6 / 80 Previous Page
Page Background

6

שלו רב,

ריקנות - מצב של דבר

ב.

זמ פנוי

א.

הלשונאי אב שוש מגדיר את המושג פנאי בשני כיווני .

שהוא פנוי וריק. כיו , בשפה המדוברת, אנו משתמשי בעיקר במוב הראשו . אלא, שתמיד

קיי חשששהזמ הפנוי יהפו לריק מתוכ , לאויב. עלינו, בעלי הזמ הפנוי, מוטלת החובה לדאוג

לניהולו של זמננו.

הצלחת המשימה מותנית ברמת השליטה שלנו בזמ . השאלה החשובה העולה מכ היא, אי

נחלק את הפנאי שלנו כ שבסופו של יו נוכל להגיד לעצמנו, "היו היה לי יו מוצלח".

מה ה , א כ , הקריטריוני להגדרת ההצלחה שלנו בניהולו של הפנאי? ברור כי קריטריוני

אלו הינ אישיי ופרטיי . לדוגמא: יש הרואי בספורט חלק מתרבות הפנאי שלה , אחרי

מתייחסי לספורט כאל חובה ויש שלא מקצי זמ לפעילות גופנית. דוגמא נוספת: ישנ אנשי

ואילו אחרי מחשיבי מאד את הזמ

doing

שיו מוצלח בשביל הוא לפעול בלי סו , לעסוק ב-

אלו אינ מפחדי מהפנאי "הריק".

.being

הרוחני ורוצי להיות

ביהדות, וכ ג אצל עמי המזרח, מאמני את האד להתחבר אל עצמו ללא כל רעש, להקשיב

לעצמו ולעצור לרגע את שט החיי .

לשאלתי המרכזית, בדבר הקריטריוני הנכוני להגדרת הפנאי, אי תשובה חד משמעית וכנראה,

ההליכה בשביל הזהב תעזור לנו למקס את ההנאה מפעילויות אלה.

.

doing

וג ל-

being

בחוברת המוגשת לכ בזאת, הצעות מגוונות על מנת לפנות זמ איכות ל-

אורי זמיר, אתי סולרסקי, יהודית קופיטו,

תודה לצוות המסור, המקצועי והפעיל של הקתדרה:

רונית תומר ש ושמעו אלימל .

דבר מנהלת הרשות להשכלה ודעת

שנה טובה לכולנו,

רחל לוי

מנהלת הרשות להשכלה ודעת

הגישה הכללית שלי היא ליהנות מכל דקה של כל יו .

שוני לעול , לא עושה שו דבר ע הרגשה שאני חייבת

)עובד ע פ ריצ רד ברנסו (