החברה העירונית ראשון לציון, תרבות, ספורט, נופש - עמוד הבית

החברה העירונית ראשל"צ לתרבות, ספורט ונופש בע"מ
טאבים צד
דלג על טאבים צד
אזור כפתורי הרשמה לפעילויות החברה
סוף אזור כפתורי הרשמה לפעילויות החברה

נשף מכבי האש

אש ושריפה, חירום ובטחון, חגיגה ונשף הם חלק מנקודות המוצא לתערוכה: "נשף מכבי האש". כותרת התערוכה מפנה את הזרקור לתחנת מכבי האש המקומית הממוקמת בסמוך לסדנא לאמנות ומהווה נקודת ציון בשכונת רמת אליהו בראשון לציון. שם התערוכה מושאל מסרטו של הבמאי הצ'כי מילוש פורמן: "נשף מכבי האש" משנת 1967.

התערוכה מזמינה מחשבה על נקודות הדמיון והשוני בין ייצוגי טקסיות מוסדיים לבין הצבה של אמנות בגלריה כשהיא מתייחסת לגינוני הסמכות ולהפרה שלהם. התערוכה מציעה מבט מחויך על הפוטנציאל האסתטי-חזותי שיש במצבי החירום ובאש ומחשבה על יכולתם של אירועי תרבות ואמנות לתפקד כ"נשף" - ספקטקל שיש בו ובהם, ממש כמו בשריפה, חריגה  מהיומיום.

עבודתה של דיה בלזר, "עמדת הדובר" היא דוכן נואמים העשוי כולו מזכוכית החושפת מערך גיאומטרי שלם של קווים וצורות המתגלה בפני הצופה במעין "רנטגן" תת קרקעי, עדות לפוטנציאל לא ממומש של נאום בטקס ללא דובר.

ארז ישראלי מציג את סדרת הרישומים "אסתר, אני והשטעטל הבוער" שנעשתה בזמן שהותו בברלין ובה חוזרת דמותו עם אף גדול ומעליו מעין עיירה יהודית בוערת, ודימויים מתוך הקליפ של מדונה "כמו תפילה" (("Like a Prayer". עוד מוצג אוסף מיניאטורות של האמן הכולל בובות של חיילים, מתופפים ודמויות מהאגדות וכן "המתופף", פסל קטן מימדים.

UTSURY GUTSURY"" של רונן לוין היא כורסה המנסה לשמר זוהר וגינוני כבוד מן העבר. הכורסה כדברי האמן "היא גם המלך, המשמר את כבודו בכל מחיר, וגם ליצן החצר הטראגי".

עבודת המיצג של שחר מרקוס ואלי ברק, "ברצלונה, ברצלונה", תתבצע בערב הפתיחה ותיעוד שלה יוצג לכל אורך התערוכה. במיצג זוג רקדנים מכוסה חליפת בצק היוצרת יחידת גוף בלתי נפרדת ששריפתה כמו "מתיכה" ו"אופה" את בני הזוג יחד. כותרת העבודה לקוחה מן השיר "ברצלונה, ברצלונה" של הזמר זהר ארגוב שגדל בשיכון המזרח בראשון לציון.

עלמה שניאור מציגה בתערוכה שתי עבודות. "הלנה מבחוץ ומבפנים" שנוצרה במיוחד לחלונות הגלריה נולדה מסצנה בסרט "נשף מכבי האש" ובה תחרות יופי של נערות העיירה המהלכות בפני צוות כבאים. היחס למדיום הקולנועי בא לידי ביטוי בעבודה גם בהקשר לחומר של הסרט (הפילם) טרום העידן הדיגיטאלי ויש בה אולי ניסיון לתרגם פיזית דימוי קולנועי מפילם לחומר אחר.  בעבודה "שקטי מתעוררת" סורקת שניאור אור ויוצרת נקודת עיוורון שרופה, שכשהיא מודפסת על לוח הפליז, היא מאפשרת לחומר הבוהק לבקוע מתוך הדימוי המצולם.

להצטרפות לדף הפייסבוק של האירוע לחצו כאן

הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד